.
.
Home » , , » Cristiano Ronaldo Menerima Hadiah Mushaf Al Qur'an

Cristiano Ronaldo Menerima Hadiah Mushaf Al Qur'an

Selain terkenal sebagai seorang pemain boleh sepak terhandal dunia, Cristiano Ronaldo juga membintangi beberapa iklan. Dalam satu pengambaran iklan terbarunya di Dubai, pemain yang kerap membela Islam itu menerima hadiah mushaf Al Qur'an daripada seorang lelaki Arab.
 
 
 "Cristiano Ronaldo diberi sebuah salinan Al Qur'an setelah menyelesaikan pengambaran iklan komersial untuk syarikat telefon bimbit Arab," dengan pelancar 101greatgoals.com. Berita Ronaldo menerima mushaf Al Qur'an itu juga disertai bukti sah berupa foto yang mengabadikan saat tersebut, seperti yang dikutip oleh Republika, Khamis (18/4) malam.
Meski beragama Katolik, Ronaldo nampak senang dengan hadiah mushaf tersebut. Foto dan berita itu pun dengan cepat tersebar ke seluruh dunia melalui media sosial, terutama twitter dan facebook. Sebelum ini, pemain yang bergelar CR7 itu sudah sering dikait dengan Islam dan nampak menyukainya. Bersama-sama sahabat baik Mesut Ozil, pemain kelahiran 5 Februari 1985 itu selalu mengingatkan Ozil untuk membaca bismillah. 
 
 
Bahkan, Ronaldo sendiri dberitahu sudah menghafal surat Al Fatihah. Pemain Real Madrid dengan jersi bernombor 7 itu juga dikenali sebagai insan memiliki keprihatian yang tinggi terhadap Palestin. Ronaldo pernah menyumbangkan kasut emasnya senilai 18.4 ribu juta untuk anak-anak Gaza.
 
 
jom tontom video disini :
 
 
 
 
 
sumber : http://busuk.org/ping/view/519484

0 comments:

Post a Comment