.
.
Home » , » Mampukah Manusia Mencipta Emas

Mampukah Manusia Mencipta Emas

Mampukah Manusia Mencipta Emas?

emas tulen

Tokyo Imperial University, March 1924. Di dalam experiment awal nuklear, saintis meletakkan 150,000 volt eletrik kepada mercury isotope disaluti berlayer-layer paraffin oil, selama 4jam. Tujuannya adalah untuk mengeluarkan proton hydrogen daripada nucleus mercury tersebut sekaligus menghasilkan element baru iaitu EMAS. Experiment ini berjaya. Professor Nagaoka telah menyelesaikan misteri yang menghantui para saintis selama beratus-ratus tahun, iaitu misteri Philosopher Stone.

Philosopher Stone, mengikut lagenda adalah sebuah batu yang MAGIC lah kononnya mampu menukarkan besi-besi biasa menjadi emas. Melalui experiment ini, perkara magic atau keajaiban itu ternyata tidak wujud. Ia boleh diterangkan secara saintifik. Sebelum Nagaoka berjaya menjalan experiment ini, saintis-saintis di seluruh dunia berpendapat bahawa perkara ini adalah mustahil. Rahsia untuk mengorek kajian ini ada pada bintang-bintang di angkasa. Bila kita tengok, bagaimana Emas terjadi secara semulajadi, adalah hasil daripada reaksi nuklear daripada matahari, bila terjadi letupan supernova, maka reaksi nuklear tadi tersebar ke seluruh angkasa. Oleh kerana kemampuan manusia pada masa kini berjaya untuk mengawal reaksi nuklear, maka manusia mampu untuk mencipta emas daripada elemen yang lain.

Di University of California, Irvine, Dr Aj Shakar menjalankan experiment ini tiap-tiap hari. Menurut beliau, untuk menukarkan mercury kepada emas, ia mengambil masa selama 23 jam. Ironik nya, dengan process ini, manusia tidak mampu untuk menjadi kaya. Kenapa? Dengan menggunakan tenaga di dalam sebuah makmal, process ini sekurang-kurangnya bernilai $200 satu jam, manakala hasil emas yang di buat selama 23 jam tadi hanyalah bernilai sebanyak 23sen. Walaupun cara ini tidak efisyen, namun ia nya sudah cukup untuk membuktikan bahawa teknologi untuk menukarkan besi lain kepada emas sememangnya wujud.

Mungkinkah teknologi yang lebih canggih daripada ini wujud beribu-ribu tahun dahulu? Mungkin pernah, di Mesir Purba. Satu lagi tempat, di mana Emas sentiasa dikaitkan dengan tuhan. Idea emas adalah harta suci tuhan sangat di praktik kan dalam mesir purba ini. Emas diibaratkan darah daging kepada tuhan mereka. Oleh itu, besar kemungkinan mesir adalah tempat di mana kuantiti emas paling banyak di dunia. Kenapa mesir purba menganggap elemen ini bukan berasal daripada bumi? Menurut teori, ia nya tidak mustahil bahawa masyarakat mesir mampu untuk mencipta emas seperti mana yang manusia pada zaman kita ini buat.

Process mutasi kimia ini selalunya di lakukan di dalam makmal yang mempunyai nuklear reaktor. Mungkinkah sejumlah emas yang banyak, mampu dicipta dengan menggunakan reaktor yang jauh lebih besar? Yang lebih besar, mungkin saiz seperti Pyramid di giza.

Banyak saintis berpendapat bahawa Pyramid di giza seolah-olah sebuah mesin dan seperti sebuah reaksi kimia pernah berlaku di DALAM pyramid tersebut. Its possible.

Jika dilihat komplek binaan dalam pyramid, dengan menggunakan akal dan fikiran, sudah tentu pyramid ini tidak digunakan sekadar untuk makam firaun sahaja. Ketepatan ukuran, jumlah batu, jenis batu seperti granite yang hanya ada lebih kurang 1500 kilometre jauh dari tapak pyramid hanya sekadar untuk membina sebuah makam adalah satu perkara yang tidak masuk akal. Keunikan-keunikan seperti inilah sebenarnya yang menambah suspicious kepada binaan pyramid ini.

Ia di bina seolah-olah sebagai sebuah mesin, mungkin juga ia berfungsi sebagai sebuah mesin. Mungkinkah Pyramid ini sebenarnya Philosopher Stone yang digempar gempur selama ini? Kerana ia juga di perbuat dari Stone iaitu batu.

Jika ya, bagaimana tamadun purba mampu mencipta nuklear reactor ini? mungkinkah pencarian orang dahulu tentang philosopher stone, bukan sahaja mengenai kekayaan, tetapi juga melambangkan sebagai pencarian teknologi yang hilang?

0 comments:

Post a Comment